التسويق الإستراتيجي - الجزء الثاني

التسويق الإستراتيجي - الجزء الثاني

كيف تنقذ منتجك من الإنهيار بدون تكلفة

تأليف:

دكتور مصطفى نوارج

دار النشر : Marketing castle
45.15 ر.س "في الجزء الأول عرفنا أكتر من 16 طريقة لتجزئة الأسواق ، طلع من كل طريقة تلات - أربع شرايح وشرايح فرعية ، فوصلنا إلى 50 - 60 شريحة ممكن أستهدفها!!! يا ترى هستهدف مييييين؟ بناءً على 16 عنصر بقيم بيهم مدى جاذبية كل شريحة، واختار الشريحة اللي تاخد 16من16 والأهم: بعد ما أختار الشريحة ، أنا عايزهم يشوفوني إزاي؟؟ فلازم أختار من بين 13 طريقة علشان أبني صورتي الذهنية في عقولهم. وده جوهر ""البراندينج"" قراءة سعيدة" المزيد من التفاصيل
نبذه عن الكتاب

"في الجزء الأول عرفنا أكتر من 16 طريقة لتجزئة الأسواق ، طلع من كل طريقة تلات - أربع شرايح وشرايح فرعية ، فوصلنا إلى 50 - 60 شريحة ممكن أستهدفها!!! يا ترى هستهدف مييييين؟ بناءً على 16 عنصر بقيم بيهم مدى جاذبية كل شريحة، واختار الشريحة اللي تاخد 16من16 والأهم: بعد ما أختار الشريحة ، أنا عايزهم يشوفوني إزاي؟؟ فلازم أختار من بين 13 طريقة علشان أبني صورتي الذهنية في عقولهم. وده جوهر ""البراندينج"" قراءة سعيدة"

تفاصيل الكتاب
  • ردمك (ISBN):9789778584189
  • تأليف:دكتور مصطفى نوارج
  • دار النشر:Marketing castle
  • التصنيف:الإدارة والأعمال
  • اللغة:العربية
  • سنة النشر:2022
  • عدد الصفحات:284
  • الغلاف:تغليف ورقي
  • الوزن (كجم):0.45
ردمك (ISBN)9789778584189
دار النشرMarketing castle
التصنيفالإدارة والأعمال
اللغةالعربية
سنة النشر2022
عدد الصفحات284
الغلافتغليف ورقي
الوزن (كجم)0.45

كتب ذات صلة

كتب لنفس البائع